Home F.A.Q.

Veel gestelde vragen

Welke maat fiets moet ik hebben?

De juiste maat kinderfiets is erg belangrijk. Je kunt hier zelf berekenen welke maat kinderfiets. Ook geven we een uitleg over hoe je tot de beste framemaat voor jouw zoon of dochter komt.

Krijg ik ook garantie op de fiets?

Natuurlijk zit er garantie op de Loekie kinderfiets. Loekie geeft 10 jaar garantie op een stalen of aluminium frame, 10 jaar garantie op de voorvork (2 jaar op verende voorvork) plus 2 jaar op overige onderdelen voor zover deze niet aan normale slijtage onderhevig zijn. Lees hier de garantievoorwaarden.


Hoe kan ik aan onderdelen voor mijn kinderfiets komen?

Voor onderdelen zoals handvatten, spatborden, mandjes, kettingkasten, beschermingspads kan je het beste naar jouw lokale fietsenwinkel gaan. Hij of zij kan je helpen met onderdelen voor nieuwe en oude fietsen. Loekie verkoopt geen losse kinderfiets onderdelen.


Wat houdt rijklaar maken in?

Bij verzending wordt de fiets verpakt in een doos om deze te beschermen tijdens het transport. Om transportschade te voorkomen, wordt de kinderfiets zo efficiënt mogelijk verpakt. Dit betekent dat bijvoorbeeld de pedalen nog niet zijn gemonteerd. De dealer zorgt ervoor dat jouw (klein)kind veilig kan fietsen. Dit omvat belangrijke zaken zoals het vastzetten van het zadel en stuur op de juiste hoogte, het afstellen van de remmen, het controleren van de verlichting en het monteren van de pedalen. Daarom worden Loekie kinderfietsen alleen naar Loekie-dealers en niet direct naar huis verstuurd. Zo ben je verzekerd van goede service en garantie, zoals je mag verwachten van een A-merk fiets.

Wie is Loekie?

Loekie maakt al ruim 30 jaar kinderfietsen van 12 tot en met 22 inch, voor kinderen van 2 tot 9 jaar. Loekie is onderdeel van Batavus. Misschien heb je zelf ook wel leren fietsen op een Loekie kinderfiets!

In contact met Loekie

Stel je vraag via ons contactformulier. We streven er naar om je binnen 2 werkdagen van een reactie te voorzien.


Ik heb een klacht over mijn bestelde fiets, wat nu?

Een klacht kan je via het contactformulier versturen. Wij streven ernaar om binnen 2 werkdagen een reactie te geven. Soms komt het voor dat wij voor het beantwoorden van een vraag afhankelijk zijn van antwoorden van leveranciers of dealers. Het kan dan een paar dagen duren voordat je een antwoord ontvangt.